Dedications
Martin Bon Jovi - Have a Nice Day Good day to all of you! Δήμητρα Wham! - Everything She Wants στον Δημήτρη μου Panos Moderator - When I Dream Καλημέρες!!

Κινηματογραφος

ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ στην ταινία Anatomy of a Fall & Βραβεία Φεστιβάλ Καννών

today04/06/2023 84

Background
share close

Βραβεία για τις ταινίες της Spentzos Film,
στο Φεστιβάλ των Καννών:

ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ
στην ταινία ANATOMY OF A FALL, της Justine Triet.
ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
στην ταινία THE ZONE OF INTEREST, του Jonathan Glazer.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
στην ταινία MONSTER, του Hirokazu Kore-Eda

ANATOMY OF A FALL

Σκηνοθεσία: Justine Triet
Με τους SANDRA HÜLLER, SAMUEL THEIS, SWANN ARLAUD
Χώρα: Γαλλία
Διάρκεια: 151’
Τον τελευταίο χρόνο, η Σάντρα, μια Γερμανίδα συγγραφέας, ο Γάλλος σύζυγός της Σάμουελ
και ο εντεκάχρονος γιος τους Ντάνιελ ζουν σε μια απομακρυσμένη πόλη στις γαλλικές Άλπεις.
Όταν ο Σάμουελ βρίσκεται νεκρός στο χιόνι ,έξω από το σαλέ τους, η αστυνομία αναρωτιέται
αν αυτοκτόνησε ή σκοτώθηκε. Η αιτία θανάτου μένει αδιευκρίνιστη και η Σάντρα θεωρείται
η κύρια ύποπτη. Σιγά σιγά η δίκη ξεπερνάει τη διερεύνηση των συνθηκών του θανάτου του
Σάμουελ, και μετατρέπεται σε ένα ενοχλητικό ψυχολογικό ταξίδι στα βάθη της
συγκρουσιακής σχέσης του ζευγαριού.
Σε αυτό το χιτσκοκικό θρίλερ, η Justine Triet (Sibyl, In Bed With Victoria) δημιουργεί μια
περίπλοκη και συναρπαστική ηρωίδα, αμφισβητώντας τις κοινές πεποιθήσεις για τις σχέσεις
και την αλήθεια.
«Η Χιούλερ λάμπει. Η Τριέ με ένα τρομερά έξυπνο και απατηλά παιχνιδιάρικο δράμα
χρησιμοποιεί το είδος ως δούρειο ίππο, για να αφηγηθεί την ιστορία της ξαφνικής
κατάρρευσης μιας κανονικής οικογένειας. Με έναν διακριτικό χιτσκοκικό τρόπο ανακρίνει
ολόκληρη την έννοια της «ικανοποίησης» στο πλαίσιο της δίκης. Και στην καρδιά, η ερμηνεία
της Χιούλερ, μια στοιχειωμένη και συναισθηματική ερμηνεία που μένει για καιρό στο μυαλό,
τοποθετώντας την στην κορυφαία βαθμίδα των ευρωπαϊκών ταλέντων». DEADLINE
«Η Χιούλερ θαμπώνει. Η Τριέ για άλλη μια φορά παίζει σε δικαστικά πλαίσια, αφήνοντας την
αθωότητα της Σάντρα, μέσα σ΄ ένα ανοιχτό και επίμονο ερώτημα. Το Anatomy of a Fall δεν
εξερευνά μόνο το χάσμα μεταξύ πραγματισμού και συναισθήματος. Στα καλύτερά της, η
ταινία παρακολουθεί την οικογενειακή καταστροφή με ψυχρή ακρίβεια». IndieWire
«Τροφή για σκέψη. Ένα είδος «Gone Girl» αντίστροφα. Η Τριέ υιοθετεί ένα αιχμηρό,
ψευδοντοκιμαντερίστικο ύφος, για να ξεσκεπάσει τα μυστικά αυτού του ζευγαριού.
Ακολουθώντας αυτή την ασυνήθιστα ώριμη ταινία σε όλα της τα επίπεδα, βλέπουμε στην
τροχιά της, αλήθειες που σπάνια εκφράζονται για τις σχέσεις στον 21ου αιώνα». VARIETY
«Σκηνοθέτης και ηθοποιός σε κορυφαία φόρμα. Η Χιούλερ είναι λαμπρή, συγκλονιστική. Ένα
συναρπαστικό και ευχάριστα πλούσιο δράμα: εν μέρει δικαστικό, εν μέρει πορτρέτο μιας
περίπλοκης γυναίκας, εν μέρει στιγμιότυπο ενός γάμου στο χείλος του γκρεμού και εν μέρει
αφήγηση ενηλικίωσης. Καθοδηγώντας μας μέσα από το λάκκο των άπιαστων αναμνήσεων,
των συνεχώς εξελισσόμενων γεγονότων και των αναξιόπιστων αφηγητών σε αυτή τη
συναρπαστική, βαθιά έξυπνη ταινία, καταφέρνει το πιο δύσκολο κατόρθωμα όλων: να
κερδίσει την πλήρη και απόλυτη εμπιστοσύνη μας». The Hollywood Reporter
«Υπάρχει μια συναρπαστική και ψυχρή ψυχραιμία στο ψυχοθρίλερ της Τριέ. Η ήρεμη
αμεσότητα της ηθοποιού είναι αυτή που δίνει στην ταινία υφή, ουσία και συναισθηματική
δύναμη. Η ταινία κρατά μια ήρεμη απόσταση, αφήνοντάς μας να αναρωτιόμαστε αν η Σάντρα
είναι ένοχη ή όχι, μέχρι το τέλος». ★★★★ The Guardian
«Ένα πορτρέτο μιας περίπλοκης γυναίκας μεταφέρεται με ενδιαφέρον μέσα από ένα
δικαστικό δράμα. Στριφογυρίζει ένα «μήπως; Δεν ήταν;», δημιουργώντας μια ιστορία για το
πώς διαβάζουμε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε και τις προκαταλήψεις, συνειδητές ή
ασυνείδητες, που οδηγούν αυτές τις αναγνώσεις». Screen
«Εκπληκτικά φυσικές και ανεπηρέαστες ερμηνείες. Το εντυπωσιακά έξυπνο και διακριτικά
διεστραμμένο αριστούργημα κάνει τον μακρύ δρόμο μέσα από το χιόνι για να αντιμετωπίσει
το αμετάκλητο μυστήριο στην καρδιά μιας σχέσης – μεταξύ δύο συντρόφων, μεταξύ γονέων
και παιδιών, μεταξύ των λέξεων και του κόσμου.» Playlist

THE ZONE OF INTEREST

Σκηνοθεσία: Jonathan Glazer
Με τους SANDRA HÜLLER, CHRISTIAN FRIEDEL
Χώρα: Ην. Πολιτείες, Ην. Βασίλειο, Πολωνία
Διάρκεια: 106’
Ο διοικητής του Άουσβιτς, Rudolf Höss, και η σύζυγός του Hedwig, προσπαθούν να χτίσουν
μια ονειρεμένη ζωή για την οικογένειά τους σε ένα σπίτι με πισίνα και κήπο, δίπλα από το
στρατόπεδο συγκέντρωσης. Σε σκηνοθεσία Jonathan GLAZER (Under the Skin, Sexy Beast,
Birth).
«Εννέα χρόνια μετά το συναρπαστικό Under the Skin, ο Βρετανός σκηνοθέτης μεταφέρει
ελεύθερα στη μεγάλη οθόνη, το ομώνυμο μυθιστόρημα του Martin Amis, προσφέροντας
ένα ανατριχιαστικό στιγμιότυπο της πραγματικότητας των στρατοπέδων συγκέντρωσης και
έναν προβληματισμό για τα όρια της ανθρώπινης ψυχής. Το καστ περιλαμβάνει τη Sandra
Hüller, η οποία έχει ξαναβρεθεί στις Κάννες το 2016 με την ταινία Toni Erdmann της Maren
Ade, και τον Christian Friedel που πρωταγωνίστησε στη Λευκή Κορδέλα του Michael
Haneke.» του Benoit Pavan
«Ο σκηνοθέτης του Under the Skin and Sexy Beast, Τζόναθαν Γκλέιζερ, έφτιαξε μια
πραγματεία που παγώνει το αίμα για την κοινοτοπία του κακού, – και αποδείχθηκε επιτυχία
στις Κάννες, όπου έλαβε χειροκροτήματα για έξι λεπτά. Χωρίς να θέλει να μειώσει την
ιστορική ιδιαιτερότητα και την απερίγραπτη κακία των χαρακτήρων, ο Γκλέιζερ θέτει το
ερώτημα πόσα βάσανα είμαστε όλοι διατεθειμένοι να αγνοήσουμε, μόνο και μόνο επειδή
συμβαίνει σε άλλο μέρος του κόσμου, ή ακριβώς έξω από τα σπίτια μας ή πέρα από τη δικιά
μας ζώνη του ενδιαφέροντος. Έχει κάνει ένα αριστούργημα: μια σπουδαία ταινία και ένα
σπουδαίο έργο τέχνης.» ★★★★★ BBC
«Η ταινία, με την υπέροχη μουσική από την Mica Levi και την ηχητική σχεδίαση από τον
Johnnie Burn, έχει αναμφισβήτητη δύναμη. Ίσως το πιο εντυπωσιακό πλάνο που
δημιούργησε ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής φωτογραφίας Łukasz Żal είναι η αιχμηρή,
βαθιά εστιακή θέα από τον γοητευτικό μπροστινό κήπο, κάτω από το μονοπάτι προς τον
τοίχο του στρατοπέδου.» The Guardian
«Είναι μια αξιοσημείωτη ταινία — ανατριχιαστική και βαθιά, διαλογιστική και καθηλωτική,
μια ταινία που κρατά το ανθρώπινο σκοτάδι στο φως και το εξετάζει σαν να βρίσκεται κάτω
από μικροσκόπιο. Και το κάνει με μια συναρπαστική πρωτοτυπία. Το «The Zone of Interest»
δεν είναι ένα πορτρέτο των θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Είναι ένα πορτρέτο των
δραστών. Ωστόσο, αυτό που αιωρείται πάνω από κάθε στιγμή είναι ένα ανθρώπινο
τερατούργημα που προκαλείται και καταπιέζεται ταυτόχρονα.» Variety
«Τολμηρές στιλιστικές πινελιές αναδύονται κατά καιρούς, κυρίως το πρελούδιο στο απόλυτο
σκοτάδι και ασπρόμαυρες σεκάνς σε αρνητικές που φαινομενικά φαίνεται να απεικονίζουν
τους παραμυθένιους εφιάλτες της μικρής κόρης του ζευγαριού. Οι ηθοποιοί είναι
εξαιρετικοί. Αντί να ζωντανεύει συμβατικά το ζευγάρι Höss, η ταινία μας κάνει να τους
γνωρίζουμε ως ανθρώπους που υποδύονται ρόλους μέσα στο σύμπαν του ναζιστικού
πρωτοκόλλου, ταυτόχρονα ηθικά άρρωστοι και φαντάσματα σε μια τεράστια δολοφονική
μηχανή. Screen
«Δεν έχετε δει ποτέ μια ταινία για το Ολοκαύτωμα όπως το “The Zone of Interest”. Το
αντισυμβατικό δράμα του σκηνοθέτη του «Under the Skin», Τζόναθαν Γκλέιζερ, διεκδικεί
ήδη κάποιο μεγάλο βραβείο του φεστιβάλ.» The New York Times
«Η ταινία The Zone of Interest είναι ένα καταπληκτικό θαύμα, συναρπαστικό και απαίσιο και
τρομερά απαραίτητο για την εποχή του. Αυτή είναι η πιο επείγουσα, επίκαιρη ταινία του
Γκλέιζερ μέχρι σήμερα.» VANITY FAIR
«Αντι-δράμα του Ολοκαυτώματος. Μια ανατριχιαστική ματιά στην κοινοτοπία του κακού:
Μια οικιακή νεκρή φύση για τον διοικητή του Άουσβιτς και μια άλλη ιατροδικαστική
ανάλυση της ανθρώπινης ενσυναίσθησης.» IndieWire

MONSTER

Σκηνοθεσία: Hirokazu Kore-Eda
Με τους ANDO SAKURA, NAGAYAMA EITA
Χώρα: Ιαπωνία
Διάρκεια: 125’
Όταν ο μικρός της γιος Minato αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα, η μητέρα του νιώθει ότι
κάτι δεν πάει καλά. Ανακαλύπτοντας ότι ένας δάσκαλος είναι υπεύθυνος, απαιτεί από το
σχολείο να μάθει τι συμβαίνει. Καθώς όμως η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της
μητέρας, της δασκάλας και του παιδιού, η αλήθεια αναδεικνύεται σταδιακά. Ο νικητής του
Χρυσού Φοίνικα και διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Hirokazu Kore-Eda επιστρέφει με
μια δυναμικά συγκινητική ιστορία αγάπης, καθήκοντος, κοινωνικών συγκρούσεων και
μυστικών.
«Συμπόνια και ευαισθησία». THE HOLLYWOOD REPORTER
«Ο Kore-eda κρύβει έκκληση έκπληξης για αποδοχή κάτω από πολύ πιο σκοτεινά θέματα.
Ένα χρονοδιάγραμμα και η επιλεκτική αποκάλυψη κρίσιμων πληροφοριών εμποδίζουν το
κοινό να μαντέψει πού μπορεί να κατευθυνθεί αυτό το πορτρέτο ενός προ-έφηβου. Ο
νικητής του Χρυσού Φοίνικα του 2018 ανοίγει την τελευταία του συμμετοχή στο διαγωνισμό
των Καννών με ένα κτίριο που φλέγεται – ένα μπαρ όπου μοναχικοί άντρες αναζητούν
γυναικεία παρέα – και τον Minato (Kurokawa Soya) να παρακολουθεί την κόλαση από ένα
κοντινό μπαλκόνι. Ο Kore-eda θα επιστρέψει σε αυτή τη σκηνή τρεις φορές κατά τη διάρκεια
της ταινίας, αναδιπλώνοντας την αφήγηση από διαφορετική οπτική γωνία κάθε φορά, πριν
τελικά αποκαλύψει ποιος έβαλε τη φωτιά. VARIETY
«Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Kore-eda προσφέρει μια σκόπιμα πυκνή και τελικά ελπιδοφόρα
εξέταση του τρόπου διαπραγμάτευσης της οικογενειακής δυσλειτουργίας με μεγάλη ηθική
ευφυΐα και ανθρωπιά.» THE GUARDIAN
«Η ταινία εξακολουθεί να είναι ένα θαύμα: ένα βαθιά συμπονετικό χρονικό, με λεπτομερή
παρατήρηση, ακατάστατων σύγχρονων ζωών. Είναι μια ταινία Kore-eda, με άλλα λόγια.»
BBC
«Αν ο Ando ξεχωρίζει από νωρίς, ο αληθινός πρωταγωνιστής του “Monster” είναι ο Soya
Kurokawa, ο οποίος προσφέρει μια ήσυχα συγκινητική ερμηνεία ως Minato. Εδώ, το τέρας
έρχεται από μέσα, καθώς ο Minato παλεύει με την αποδοχή του ατόμου που γίνεται σε
σύγκριση με τον μικρονταή που τον πιέζουν οι συμμαθητές του. Με την παρτιτούρα του
πιάνου του αείμνηστου και σπουδαίου Ryuichi Sakamoto, το “Monster” δείχνει ότι ο KoreEda είναι τρομερά ικανός στο να προκαλεί την ενσυναίσθηση του κοινού.» The Playlist
«Ο σκηνοθέτης κάνει το δικό του RASHOMON, για την κριτική και τις προκαταλήψεις.
Επιστρέφοντας στην Ιαπωνία για πρώτη φορά μετά τους «Κλέφτες καταστημάτων», ο
σπουδαίος Hirokazu Kore-eda συνεχίζει να ωθεί έξω από τη ζώνη άνεσής του.» IndieWire
«Ο υπέροχος Άντο Σακούρα». DEADLINE
Υλικά των ταινιών εδώ: Spentzos Film Releases

Κατερίνα Καράμπελα

Written by: DreamCity

Rate it

0%