DreamCity Radio
Συντελεστές
Σκηνοθεσία, Σενάριο: Κένεθ Μπράνα
Πρωταγωνιστούν: Κατρίνα Μπαλφ, Τζούντι Ντεντς, Τζέιμι Ντόρμαν, Κίραν Χάιντς, Τζουντ Χιλ
Παραγωγή: Λώρα Μπέργουικ Μπέκα Κόβασιτς, Ταμάρ Τόμας, Κένεθ Μπράνα
Διάρκεια: 98’
«Αυτή είναι η πιο προσωπική ταινία που έχω κάνει. Για ένα μέρος και για κάποιους ανθρώπους που αγαπώ» Κένεθ Μπράνα
ΑΠΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ TULIP
Η Focus Features παρουσιάζει μια τρυφερή, ενίοτε χιουμοριστική, μα βαθιά βιωματική ταινία σχετικά με την παιδική ηλικία ενός αγοριού στα ταραγμένα χρόνια στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, στη γενέτειρα πόλη του Κένεθ Μπράνα.
Ανάμεσα στους ηθοποιούς της ταινίας συναντάμε την Κατρίνα Μπαλφ, την βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούντι Ντεντς, τον Τζέιμι Ντόρναν, τον Κίραν Χάιντς και φυσικά τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζουντ Χιλ στο ρόλο του μικρού ήρωα που καθοδηγεί τη νοσταλγική αφήγηση.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
«Το Μπέλφαστ είναι μια πόλη με ιστορίες», λέει ο Μπράνα, «και στα τέλη της δεκαετίας του 1960 πέρασε μια απίστευτα ταραχώδη περίοδο της ιστορίας του, πολύ δραματική, μερικές φορές βίαιη, στην οποία παγιδευτήκαμε εγώ και η οικογένειά μου. Μου πήρε πενήντα χρόνια για να βρω τον σωστό τρόπο να γράψω γι’ αυτό, να βρω τον τόνο που ήθελα. Μπορεί να χρειαστεί πολύς χρόνος για να καταλάβουμε πόσο απλά μπορεί να είναι τα πράγματα. Η ιστορία της παιδικής μου ηλικίας ενέπνευσε την ταινία, και με ενδιέφερε να εξερευνήσω το σημείο που το παιδί περνά στην ενηλικίωση, όπου χάνεται η αθωότητα. Στο Μπέλφαστ το 1969, βιώνουμε έναν κόσμο σε μετάβαση, η ειδυλλιακή γειτονιά ανατρέπεται από την άφιξη ενός όχλου που περνάει σαν ένα σμήνος μελισσών και καταστρέφει αυτή την ειρήνη. Θυμάμαι τη ζωή να ανατρέπεται σε ένα απόγευμα, σχεδόν σε αργή κίνηση, χωρίς να καταλαβαίνω τον ήχο που άκουγα, και μετά να γυρνάω και να κοιτάζω τον όχλο στο κάτω μέρος του δρόμου και η ζωή δεν ήταν ποτέ, ποτέ, ποτέ ξανά η ίδια . Ένιωσα ότι υπήρχε κάτι το δραματικό και οικουμενικό σε αυτό το γεγονός, επειδή οι άνθρωποι μπορεί να αναγνωρίσουν ένα σημείο ταύτισης με τη ζωή τους».
Μόλις ολοκληρώθηκε το σενάριο, την άνοιξη του 2020, τα γυρίσματα δεν άργησαν να ξεκινήσουν στη Βόρεια Ιρλανδία και την Αγγλία. «Προσπαθήσαμε να βρούμε τις θετικές πτυχές των γυρισμάτων σε μια πανδημία», λέει ο Μπράνα «και μία από αυτές ήταν ότι επειδή το καστ έπρεπε να ζήσει σε μια φούσκα, δημιουργήθηκε πολύ γρήγορα μια αίσθηση οικογένειας».
Το πιο σημαντικό στοιχείο ήταν να βρεθεί το αγόρι που θα υποδυθεί τον εννιάχρονο Μπάντυ, που εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε σκηνή και του οποίου η άποψη και η φαντασία βρίσκονται στην καρδιά της ταινίας. «Πάντα έβρισκα κάτι πολύ συναρπαστικό στο να βλέπω σπουδαίες ερμηνείες από παιδιά», μας εξηγεί ο Κένεθ Μπράνα.
Όσο για την οπτική της ταινίας; Ο δημιουργός λέει ότι «Το σενάριο το έχω γράψει μέσα από τα μάτια ενός νεαρού αγοριού, του Μπάντυ, που είναι μια φανταστική εκδοχή μου. Ο ήρωας αρχίζει να φιλτράρει τις εμπειρίες του μέσω της έκθεσης σε πολλές ταινίες και στην τηλεόραση. Οι εικόνες της μεγάλης οθόνης είχαν τεράστιο αντίκτυπο στην ανάπτυξη της φαντασίας μου και ήθελα ο ήρωας να έχει τις ίδιες εμπειρίες. Ο μικρός λατρεύει τα γουέστερν. Έτσι, μερικές φορές ένιωθα σαν να έγραφα ένα γουέστερν που κατασκευαζόταν στο μυαλό του. Οι ταινίες που παρακολουθεί έχουν μια ξεκάθαρη αίσθηση του καλού εναντίον του κακού και μαθαίνει να διακρίνει το κακό όταν βλέπει κάποιον να χτυπά με γροθιές ανθρώπους στην άκρη του δρόμου. Έτσι, δεν είναι μια ακριβής εκδοχή της ζωής κανενός, επειδή είναι η εκδοχή που παίζει μέσα στο κεφάλι του αγοριού. Μέσα από το πρίσμα του χρόνου, 50 χρόνια μετά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό που βλέπει ο Μπάντυ δεν είναι ακριβώς αυτό που είδα, αλλά σίγουρα υπάρχει μια ποιητική αλήθεια μέσα σε αυτό που αναδύεται».
Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΙΑΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
Για να δημιουργήσει κάτι τόσο προσωπικό, όσο ο δρόμος στον οποίο μεγάλωσε, ο Μπράνα στράφηκε στον Σχεδιαστή Παραγωγής, Τζιμ Κλέι με τον οποίο είχε δουλέψει στις δυο διασκευές του σε έργα της Αγκάθα Κρίστι, στα: «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» και «Έγκλημα Στο Νείλο».
«Περπατήσαμε μαζί στους δρόμους του Μπέλφαστ», λέει ο Κλέι. «Ο δρόμος που καταλήξαμε να φτιάξουμε δεν υπάρχει πια, αλλά μπορείτε ακόμα να βρείτε μια πραγματική αίσθηση της πόλης όπως θα ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 60. Ανακάλυψα επίσης τι μικρή πόλη είναι το Μπέλφαστ. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα πράγματα είναι ότι σε πολλούς από τους δρόμους μπορείτε να δείτε λόφους προς τη μία κατεύθυνση και από την άλλη μπορείτε να δείτε τις αποβάθρες. Έτσι, ξέρεις πάντα πού βρίσκεσαι».
«Κάναμε κάποια γυρίσματα στο Μπέλφαστ, αλλά λόγω της πανδημίας, δεν ήταν δυνατό να καταλάβουμε έναν πραγματικό δρόμο και να ζητήσουμε από τους ανθρώπους να φύγουν από τα σπίτια τους, έτσι βρήκαμε έναν πολύ μεγάλο χώρο στην Αγγλία και κατασκευάσαμε ολόκληρο το δρόμο εκεί».
Ο Μπράνα ήταν ενθουσιασμένος με την ελευθερία που του έδωσε το σκηνικό. «Μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ακριβώς αυτό που ήθελα και να έχουμε χώρο να το τραβήξουμε από κάθε δυνατή οπτική γωνία. Μπορούσα να κινηματογραφήσω τον δρόμο ακριβώς με τον τρόπο που θα τον έβλεπε ο εννιάχρονος Μπάντι, να περιέχει όλα τα πράγματα που θα του έκαναν εντύπωση. Θα μπορούσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε ένα είδος έντασης μεταξύ της ιδέας ότι ζεις σε ένα ρεαλιστικό μέρος, αλλά ότι για ένα εννιάχρονο θα μπορούσε να μετατραπεί σε κάστρο ή πόλη της άγριας δύσης καθώς η φαντασία ενός παιδιού δεν έχει όρια».
Αυτή είναι η 18η ταινία που σκηνοθετεί ο Κένεθ Μπράνα. Ο ίδιος έχει προταθεί για 5 βραβεία Όσκαρ (σε 5 διαφορετικές κατηγορίες) και για 5 Χρυσές Σφαίρες. Έχει κερδίσει συνολικά 3 βραβεία BAFTA και 2 βραβεία Emmy.
Τη μουσική της ταινίας υπογράφει ένας θρυλικός τραγουδοποιός του Μπέλφαστ, ο Βαν Μόρισον.
Written by: DreamCity
cinema dreamcity radio Tulip Κένεθ Μπράνα Κινηματογράφος ταινία
Playlist by Giorgos Tsekos
08:00 - 12:00
Playlist by Vasilis Arvanitis
12:00 - 18:00
18:00 - 22:00
COPYRIGHT (C) 2024 DREAMCITY RADIO