Dedications
Martin Bon Jovi - Have a Nice Day Good day to all of you! Δήμητρα Wham! - Everything She Wants στον Δημήτρη μου Panos Moderator - When I Dream Καλημέρες!!

Κινηματογραφος

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ (Freud’s Last Session) 23 Μαΐου στους κινηματογράφους

today21/05/2024 50

Background
share close

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ
Freud’s Last Session
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Matt Brown
ΣΕΝΑΡΙΟ: Mark St. Germain
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Anthony Hopkins, Matthew Goode, Liv Lisa Fries, Jodi Balfour

Ο Δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα.
Ο Φρόιντ (στον ρόλο ο βραβευμένος με Όσκαρ©, Άντονι Χόπκινς) προσκαλεί τον εμβληματικό συγγραφέα Κ. Σ. Λούις (συγγραφέα των βιβλίων Τα Χρόνικα της Νάρνια, στον ρόλο ο Μάθιου Γκουντ) σε μία εκ βαθέων συζήτηση, στην ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ.
Λονδίνο, 3 Σεπτεμβρίου 1939. Ο κόσμος βρίσκεται στο χείλος του πολέμου.
Τις τελευταίες μέρες του, ο Σίγκμουντ Φρόιντ, ενώ έχει πρόσφατα δραπετεύσει με την κόρη του από το ναζιστικό καθεστώς, δέχεται επίσκεψη από τον καθηγητής της Οξφόρδης Κ. Σ. Λιούις. Την ημέρα αυτή, δύο από τα μεγαλύτερα μυαλά του εικοστού αιώνα συμμετέχουν σε μια μνημειώδη συνεδρία σχετικά
με την πίστη στο μέλλον της ανθρωπότητας και την ύπαρξη του Θεού, μεταξύ άλλων.
Καθώς ο πόλεμος αρχίζει να μαίνεται, δύο αξιόλογες φιγούρες συγκρούονται για τα μεγαλύτερα ερωτήματα από όλα: Υπάρχει Θεός; Και ποιο το νόημα της ύπαρξης;
Είναι Σεπτέμβριος του 1939 και η Αγγλία κήρυξε τον πόλεμο στη Γερμανία. Ο «πατέρας της ψυχανάλυσης», Σίγκμουντ Φρόιντ (δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ© ΑΝΤΟΝΙ ΧΟΠΚΙΝΣ, The Father, The Silence of the Lambs, The Two Popes, The Remains of the Day), καλεί τον συγγραφέα/θεολόγο της Οξφόρδης Κ. Σ. Λιούις (υποψήφιος για Emmy© ΜΑΘΙΟΥ ΓΚΟΥΝΤ, Downton Abbey, The Imitation Game, The Crown, Match Point) στο σπίτι του.
Ο Φρόιντ και η οικογένειά του, συμπεριλαμβανομένης της κόρης του Άννα, επίσης ψυχαναλύτρια, έφυγαν από τη Βιέννη για να διαφύγουν της επικείμενης εισβολής του Χίτλερ. Ο Λιούις, του οποίου τα βιβλία για τη Νάρνια θα φέρουν διεθνή αναγνώριση, είναι ένας πρώην άθεος που πλέον είναι πιστός Χριστιανός. Ο Φρόιντ στοχεύει να κάνει μια συζήτηση με τον Λιούις σχετικά με τις απόψεις του νεότερου άνδρα. Αλλά κι εκείνος με τη σειρά του και με τα δικά του πιστεύω, προκαλεί μια αρκετά έντονη συζήτηση.
Στη συζήτηση αναφέρονται σταδιακά και η κόρη του Φρόιντ, όπως και στη σύντροφο του Λιούις, και τα μυστικά που αυτές οι σχέσεις μπορεί να κουβαλούν, ενώ η ασθένεια με την οποία ο Φρόιντ παλεύει για χρόνια χειροτερεύει. Οι δύο άντρες συγκρούονται και αμφισβητούν ο ένας τον άλλο για την επιστήμη,
την πίστη, την αγάπη, την ανθρώπινη κατάσταση και τι χωρίζει – και θα μπορούσε ενδεχομένως να ενώσει – τις φιλοδοξίες του νου και τις ανάγκες της ψυχής.
Σε σκηνοθεσία ΜΑΘΙΟΥ ΜΠΡΑΟΥΝ (σεναριογράφος-σκηνοθέτης του The Man Who Knew Infinity) και σενάριο του θεατρικού συγγραφέα ΜΑΡΚ ΣΤ. ΖΕΡΜΕΝ, η ταινία εξερευνά ερωτήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι μας και βλέπει μια ιστορική στιγμή που απηχεί τις τρέχουσες συγκρούσεις, αναζητά να κατανοήσει την ελεύθερη βούληση, την πίστη και τη θνητότητα και διερευνά πώς δύο λαμπρά μυαλά βρίσκουν τη σύνδεση σε μια φαινομενικά αγεφύρωτη διαφορά.
«Αν έχεις δίκιο [για τον Θεό], δεν θα μπορείς να μου το πεις. Αλλά αν έχω δίκιο, κανείς δεν θα το μάθει ποτέ!». —Φρόιντ στον Λιούις
«Αυτό ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον σενάριο για μένα», λέει ο Χόπκινς. «Μου αρέσει να δουλεύω και μου αρέσει η πρόκληση, γι’ αυτό έστειλα email στον Μάθιου Μπράουν και διάβασα όσα περισσότερα μπορούσα για τον ίδιο τον Σίγκμουντ Φρόιντ προτού ξεκινήσω. Δεν είμαι καλά γνώστης της ψυχανάλυσης, αλλά με γοητεύει η ψυχολογία. Με ιντριγκάρει ο Φρόιντ και όλα αυτά τα παράξενα κομμάτια της ζωής που φαίνονται μυστικιστικά – γιατί για μένα είναι όλα ένα μυστήριο, η ίδια η ζωή είναι ένα μυστήριο».
Η περιέργεια, η αγριότητα, το χιούμορ και η μάθηση που φαίνονται στην ερμηνεία του Χόπκινς ως Φρόιντ είναι το αποτέλεσμα της έντονης προετοιμασίας που το κάνει να φαίνεται εύκολο, εξηγεί ο Μπράουν. «Ο Τόνι διασκέδασε με όλα αυτά, γιατί ο χαρακτήρας του Φρόιντ είναι μανιακός μερικές φορές και καταθλιπτικός, θυμωμένος κάποιες άλλες — ο Τόνι είχε όλα αυτά τα διαφορετικά συναισθήματα που συμβαίνουν μέσα στον χαρακτήρα. Είχε όλη τη γκάμα για να παίξει και έκανε ακριβώς αυτό».
Ο Μπράουν αποκαλύπτει ότι μερικά από τα όμορφα κομμάτια για πιάνο που ακούστηκαν στην ταινία, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων στιγμών, γράφτηκαν από τον ίδιο τον Χόπκινς. «Ο Τόνι είναι επίσης ένας υπέροχος πιανίστας, και υπάρχουν σκηνές στον κήπο, και μετά στιγμές που η μουσική κυλάει
απ’ έξω στο γραφείο του Φρόιντ, όπου ακούμε τη μουσική του», λέει ο Μπράουν.

Ο Γκουντ προσθέτει: «Μιλάμε για δύο από τους μεγαλύτερους στοχαστές του 20ου αιώνα… Αυτό που έπρεπε να προσπαθήσω να κάνω σωστά ήταν η ανθρωπιά του Λιούις. Ένα από τα πολλά πράγματα που μου άρεσαν στο σενάριο είναι ότι θα ήταν πολύ εύκολο να κάνω αυτούς τους δύο άντρες απίστευτα μαχητικούς, αλλά δεν είναι αυτό που ήταν στην πραγματικότηα. Υπάρχει πολλή λεπτότητα που φαίνεται στην ταινία».

Υλικά των ταινιών μπορείτε να βρείτε εδώ: Spentzos Film Releases
23 ΜΑΪΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ SPENTZOS FILM

LIFESPEED

Written by: DreamCity

Rate it

0%